TuneList - Make your site Live

♥tercipta untukku♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

♥MY LOVELY GUEST♥

Thursday 9 August 2012

CHEF CKIN: biskut susu+biskut sampan


lagi bapa ari jer kita dah nak sambut hari raya..mesti semua org ngah sebok wat persiapan raya kan,,mana nk beli baju raya la,,cat umah la,,wat kuih raya la..tym2 mcm ni kaum hawa la yg paling sebuk punyer..kaum lelaki rileks je kan,,dorg just kuarkan duit jer,,kaum hawa yg akan uruskan semuanya..okey..stop membebel!!

macam selalu..tiap kali raya,aku mesti sebuk wat kuih raya..nak kata pandai buat tuh..xdekla sgt,,tp boleh la.lepas la kat tekak..setakat ni ade 2 jenis kuih raya yg aku dah berjaya siapkan..alhamdulillah,,sampai bengkak2 tangan aku ni,,maklumlah,,mixture tertinggal kat umah sewa,,so,,kenelah aku uli guna tangan..sedeh..:(

nak tengok rupa biskut yg aku dah berjaya siapkan..huhu..nk kata sedap??biasa2 je..xdeklah sesedap org lain buat,,tp sekurang2nya aku de usaha tuk buat..hihi..kuih raya yg pertama..aku bg nama BISKUT SAMPAN TELUK SENANGIN..nama ni diambil sempena nama laut kat umah en.boyfren..maklumlah,, namapon sampan,,kenelah belabuh kat laut an..hihi

biskut sampan teluk senangin :)

biskut kedua aku bagi nama BISKUT SUSU DEJAVU DI BT3 SEGARI..hahaha..sekarang kan org demam cite dejavu dikinabalu an..so..mmbr aku si ain tuh suggest la aku letak nama tuh,,tp aku tukar la nama tempat tuh..BT3 SEGARI..sempena nama umah nenek en.boyfren..tempat selalu aku lepak an,,**tetiba rindu kat andung.. :(

biskut ni before dibakar..lepas dibakar pon rupanya mcm ni gak.. :)

nak resipi biskut susu ni??meh aku share okey..try la buat,boleh tahan la jugak rasanya..:)

125g susu pekat
125g mentega
230g tepung jagung
pewarna
1sudu kecik serbuk penaik
garam ckit

mula2 gaul susu pekat ngan mentega..xpayah sampai kembang pon,,then  masukkan tepung jagung ckit demi sedikit,,n masuk serbuk penaik..then  letak la garam ckit..pastu gaul sampai jd doh..then,,bahagikan doh tu kepada 2bahagian..letak la warna ape yg korg suka..pastu buat la bulat2 guna 2 doh td,,bakar dlm suhu 170 dlm masa 12-15min..okey done!!



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...