TuneList - Make your site Live

♥tercipta untukku♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

♥MY LOVELY GUEST♥

Saturday, 31 December 2011

Selamat tinggal 2011.. Selamat dataang 2012..


Selamat tinggal 2011..
Selamat dataang 2012..

Macam2 peristiwa suka dan duka yang berlaku tym 2011 ni.ape2 pon aku taw,,segala yg terjadi mungkin ade hikmah disebaliknya..insyaallah..

Salah satu peristiwa yg paling menyayat hati berlaku kat aku tym tahun2011..Hahahahhaa..Nk ckp pon segan,,

3 january ni,,genaplah setahun peristiwa aku patah kaki okey..^^


mmg sngsara giler tym tuh..tp ape nak wat,,dah mcm tuh nasib aku..tp,,bile aku duk piker positif..mayB allah bg aku dugaan tuh cz sebenarnya DIA nk soh aku rehat tuh..kan aku extend 1 sem,,lepas aku abis SPM,,aku xbenti2 blaja..pas patah kaki,,amik kau,,rehat la 6 bulan,,hiihih

ape lagi peristiwa pahit yek,,

erm,,mcm biasa la,,dlm hubungan..mesti ade pasang surut..mcm tu la dlm hubungan aku ngan en.boyfren,,ngan kehadiran insan yg tak diundang lagi,,erm,,tahun ni la aku rasa mcm hubungan aku ngan die byk sgt geloranya..tp mcm biasa la..aku just pendam jer..erm,,dah la,,mls nk citer psl hal tuh lagi,,

<nak letak pic tak??hahha,,xpayah kot>

ha,,lg satu peristiwa yg xbest..adehhh

PTPTN aku tuk sem ni sangkut la pulak..Mmg azab betol sem ni bile wet PTPTN sangkut..bukan sebab result aku teruk okey..PTPTN aku sangkut cz aku kan extend sem aritu,,so,,wet xdpt la..seyes,,mmg terasa kesusahannya..hahahaha..Sebenarnya bukan ape,,susah nk shopping jer citernyer,,^^

Ha,,lg satu peristiwa pahit..

Aku kehilangan seorg sepupu,,KAK UNNIE nama die..Die meninggal sbb sawan rasanya..Ape2 pon kita doakan die semoga arwah ditempatkan slm golongan yg beriman..aminnn..al-fatihah

Okey,,abis dah sedey2..

Skang pasal peristiwa manis,bersejarah n ape2 je la yg sama waktu dgnnya..Okey tuk tahun 2011 ni..

1st..peristiwa yg paling aku rasa mcm manis sgt..
Dapat kuar bukak pose ngan geng ANAK AYAM ngan CADBURY crew..Seyes,,sepanjang kami berkawan,ni 1st tym kot bukak pose ngan dorg,,Okey2,,xdilupakan bukak pose ngan en.boyfren,,ni xdek la 1st tym,,dulu pon penah gak..



Okey,,next,,benda yg aku rasa aku Berjaya wat tuk tahun 2011 ni..

Okey,,tym raya aritu,,aku wat open house tuk member2,,n yg bestnyer,,semua makanan yg aku hiding tym tu,,hasil air tangan aku sendiri okey,,101% semua aku msk,,syabas la syikin,,ko mmg dah besar la..^^

Erm,,lagi ape yek..ha,,dalam tahun 2011 ni,,

Alhamdulillah,,aku dapat kaki aku balik,,dah dapat berjalan ngan sempurna..thanks kat mama,abah,family,nenek aku,,n en.boyfren cz sudi amik berat pasal aku tym aku sakit dulu,,thanks banyak2..

Ape2 pon,,walaupon tahun 2011 mcm 2 peristiwa pahit n manis yg berlaku,,ape2 pon aku bersyukur cz ALLAH masih memanjang umur aku,umur seluruh ahli keluarga ,umur en.boyfren n family n xdilupakan juga umur sahabat2 aku,,

Aku bersyukur cz mereka masih lagi ade disisi aku,,
mmg aku xleh nk kehilangan MEREKA..


Esok, dah masuk tahun2012. Terima kasih 2011, kerana menemukan saya dengan awak meskipun kita tidak lagi bertegur sapa. Sekurang kurangnya, ada kenangan untuk disimpan di dalam memori kotak kepala ini.

insyaALLAH tutup buku lama,bukak buku baru,,semoga tahun depan lebey baik dr tahun yang sebelumnya..may Allah brings us happiness in 2012..^^



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

POSITIVE vs NEGATIVE


kita akan susah menjadi orang yg berfikiran positif,
apabila dalam hati kita masih menyimpan perasaan marah..
marah yang terpendam akan melahirkan rasa dendam..
dan perasaan dendam inilah yang akan menjadi tembok penghalang,
untuk kita berfikiran positif..

tp sebenarnya bukan senang kita nk berpikiran positif..
kadang2 bile kita terlalu berpikiran positif,
takot2 ape yg kita pikirkan tuh menjadi yang sebaliknya..

tapi,,
kalau kita selalu berpokiran negetif..
bg kesan buruk lak kat diri kita
jiwa kita,hidup kita yang jd xkeruan..

ade org ckp,,baik kita berpikiran negetif dr positif
cz bile kita asyik berpikiran negetif,
once bnda yg kita pkirkan tuh jd kenyataan..
kita dah bersedia tuk menghadapinya..

tp,,
ade orang cakap lak..
jgn selalu berpikiran negetif,,
takot2 nnt ape yg kita duk selalu pikirkan,,
akan jadi kenyataan..

ha,,pening kepala tak???
huhuhuhu..

ape2 pon terserah la kat pandangan individu,,
mana yg korang rasa yg terbaik tuk korg,,
korang amalkan yg tuh..^^

tp kalau aku la an??
aku leh je nk berpikiran positif..
as long as orang tu bersikap baik ngan aku,,
senang taw,,kepala pon xsemak..

tp,,kalau once org khianat kat kita..
tym tuh,,mmg pale aku ni duk pk negetif jer la an..
kita ni manusia biasa..
bukan NABI..
setan selalu menghasut manusia..
melaga-lagakan manusia..
mmg itu tugas SETAN

erm,,mcm2 hal dalam kehidupan ni..
ape2 pon,,

TEPUK DADA TANYALAH IMAN..^^

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Friday, 30 December 2011

selamat pengantin baru



YA ALLAH YA TUHANKU,
seandainya kau tercatat,,
 lelaki itu miliknya,
tercipta buatnya,
dekatkanlah die padanya,
satukan hati mereka,
titipkanlah kemesraan diantara mereka agar kebahgiaan itu abadi. 
dan TUHANKU yg maha pengasih,
seiringkanlah mereka dlm melayari ketepian yg sejahtera..
 seperti mana  yang engkau kehendaki.
amin YA RABBAL 'ALAMIN

** SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT DEERA n SUAMI
** SEMOGA MAJLIS KALIAN BERJALAN NGAN SEMPURNA
** SEMOGA HUBUNGAN KORANG NI KEKAL HINGGA KE SYURGA

p/s: aku doakan kalian,,so,,aku harap satu hari nnt kalian akan mendoakan kebahagiaan aku..^^



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Wednesday, 28 December 2011

FINAL EXAM AROUND THE CORNER




erm,,bahang nk FINAL EXAM semakin terasa..
tym ni la..semuanya serba tak kene..
 TDOW TAK NYENYAK,
MANDI TAK BASAH,
MAKAN TAK LALU,
TDOW NGAN BUKU,,

hahaha,,mmg lawak la an..
rasanya kebanyakkan IPTA ngan study weeks skang..
so,,kepada korg yg nak exam tuh..
GUD LUCK OKEY..
bitaufik wa najah n smoga Allah prmudahkan urusn kite
study smart NOT study hard..

sebenarnya tym study weeks lg stress la dr tym nk jawab exam,,
bg pendapat aku la an..
tym study weeks ni jadi STRESS giler cz kita duk pk,,
BANYAK GILER BUKU NK KNE BACA..

cuba bayangkan,,
ade 8 subjek..setiap subjek tu ade berbelas chapter.
adehhhhh..
bile pgg buku ni,,teringt buku tu,,
bile pgg buku tu,teringt buku ni,,adehhh

stress wooo wa ckp sama lu,,
kdg2 aku smpai nangis cz terlalu stress..
tym tu org yg aku carik sudah semestinya my MOM..
dah abis nangis kat my mom,,baru elok ckit..

ha,,yang aku lg stress bile aku tgok jadual exam aku,,
walawehhh,,mmg rasa nk pengsan..
jap yek,,korg tgok ni..

4/1: usul fiqh
5/1: tarikh al-tashriq
6/1: business math
11/1: ekonomi malaysia
12/1: akaun
13/1: organizational behaviour
20/1: business statistic

adehhh,,tarikh berderet kot,,
so,,waktu gab tu mmg kne pulun study smpai muntah la an,,

#okeythankyoubye


p/s: en.boyfren dah taw dah benda yg acu ngan andung cerita kat aku..kecian kat die..-_-
 xtaw nk cakap ape,,just aku cuma leh ckp,,BERSABAR jer..ermmm


♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Tuesday, 27 December 2011

senyum,tawa,tangis



aku tetap TERTAWA walau aku sebenarnya ingin MENANGIS..

aku tetap TERSENYUM walau aku sebenarnya KECEWA..

aku tetap KUAT walau aku sebenarnya SUDAH LEMAH..

aku tetap SEMANGAT walau aku TERTEKAN oleh masalah..

dan yang terpenting aku tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja

walau sebenarnya hatiku sedang TERLUKA.. -_-

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Monday, 26 December 2011



mmg syok klu diri ni jadi bahan mainan..
mmg best klu diri ni selalu kne tipu..
n lagi best giler kentang klu kita terus-terusan di tipu..

hey pompuan kat luar tuh..
sape2 je la yg terasa an..
yg ko rasa ade kaitan ngan aku..
ko xpayah la nak kencing aku wei..

berhentilah nk jadi wanita yg sngat kasihan kat aku,,choyyy
dah xduduk setiawan yek??
xcontact dah ngan die yek??
semuanya xsesaje..
ko ni an,,mmg pompuan....
adehhh,,mls nk mngotorkan blog aku ni..

hebat betol mainan korg..
korg penah dgr tak pepatah melayu??

SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT AKHIRNYA JATUH KE TANAH JUA

okey,,korg ingt pepatah tuh okey..
korg ingt jer,,langit xselalunya cerah..

korg ingt korg leh tipu aku smpai sudah..
korg ingt klu aku iyekan je ape yg korg ckp..
korg ingt aku cayelah kat korg???

mmg tak la an..
diam xsemestinya aku bersetuju je ngan ape ngan yg korg ckp..

p/s: kepada encik boyfren..klu awak baca benda ni,hati sy kuat mengatakan yg awak mmg ade ape2 hubungan ngan pompuan tuh..sy dapat rasakan semua tuh..sy xkan marah awak,,sy just nk awak mngaku jer..selama mana awk nk menidakkan semua benda ni,,ramai yg dah bgtaw bnda ni,,bukti pon sebenarnya dah ade depan mata..tp sy msih nk tny awk,sy jer yg masih percayakan awk,,dengan harapan awak akan jujur ngan sy..

kadang2 dalam hidup ni,,kita xleh jadi tamak,,sy dah penah ckp bnda ni ngan awak an,,awk xleh nk syg 22 sekali,,awk kne pilih antara sy ngan die,,klu awk rasa awk dah xserasi ngan sy,,awk lepaskan je sy,,insyaallah sy leh trima..walaupon bnda ni mnyakitkan..

kdg2 sy rasa,sy terlalu percayakan awk,smpai awk pijak2 pale sy..
awk tau yg sy akan mengiyekan semua yg awk ckp,,
awk tau yg sy akan percaya semua ckp awk,,
awak tau yg sy ni jenis xbyk soal,,
so,,senang la awk nk main2 kan sy kan??
kelemahan2 sy tu sebenarnya lg memudahkan awk tuk wat mcm2 an belakang sy??

kdg2 sy nak jer akhirkan HUBUNGAN kita ni..
tp sy tau,,sy xkuat nk tempoh semua tuh..
awk pon taw sebenarnya sy xleh nk ilang awk,

sy bg peluang kat awak nk betulkan semuanya..
sy bg awk peluang tuk jelaskan semuanya kt sy..
selagi hati saya masih lagi lembut,,
elok awak jelaskan semuanya kat sy..
once klu hati sy dah sakit n hati sy dah tawar..
sy xkan toleh ke belakang lagi dah..

sy xdek kekuatan nk ckp semua benda ni ngan awk..

sy harap sgt awk baca entry ni..



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Saturday, 24 December 2011

APAKAH TANDA-TANDA GADIS YANG SUDAH HILANG DARA?



1. DAHI
Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu melakukan hubungan seksual, licinnya hilang, malah yang timbul kedutan (garis2) yang kadangkala nampak kadangkala tidak ketika sedang bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan faktor usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, manakala kedutan disebabkan faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal.

2. HIDUNG
Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, terkadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat. kalau tak percaya, cuba lihat hujung hidung anak gadis, merahkan.? Bagi lelaki yang suka merosakkan kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallahualam..

3. MATA
Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati….. Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantik ke, seksi ke, menghairahkan ke, dan lain-lain. Selalunya kita memandang wanita cantik hanya dibahagian luar saja, tapi bahagian dalamnya sudah rosak, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak, cubalah tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bererti gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak seperti garis-garis hitam di bawah kelopak mata di samping warna hitam di bawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut (berkeriput).

4. BUAH DADA
Peranan buah dada memang banyak, bukan sekadar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti bahawa gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah disentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit daripada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis ketika berjalan atau berlari, bergerak-gerak dan melambung jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bererti ketegangan sudah hilang. Kalau belum pernah kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambung-lambung bererti ketegangan masih ada.

Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena ramas. Sebab, buah dada yang besar kena ramas dan yang besar kerana faktor semulajadi (alami) memang berbeza.

5. GARIS TAPAK TANGAN
Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (pecah urat, urat-urat yang menyerupai retak), bukan kerana disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia (alergiC), bererti gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua tapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnanya pucat tidak merah, jika dipicit terus ia menganjal balik. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus-putus dibahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus-putus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat tapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya sekejap kira-kira satu minit. bila disaat mengenggam terasa panas (hangat) dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sangat walaupun ada rasa panas (hangat) bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah diserahkan pada lelaki lain.

Cuba pegang erat jari kelingkingnya kira-kira satu minit, kemudian lepaskan. tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang erat dan dilepaskan? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf sajalah, kemungkinan ia sudah tidak suci lagi. Tetapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar-debar atau ada rasa sakit seperti berdenyut-denyut. Alhamdulillah, nampaknya masih suci. (Yang menguji adalah orang laki-laki) ..(Pakai Sarung tangan.. aurat nak kena jaga ( ^_^ )…

6. JARI TAPAK TANGAN
Dengan jari-jari lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan. perempuan juga begitu. jari-jari adalah kawasan yang paling mudah untuk mengetahui gadis yang suci atau tidak. Caranya cukup mudah. terlebih dahulu berjabat tangan, ketika berjabat tangan ramas-ramaslah tangannya, kalau lelaki bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari-jari gadis itu boleh di ramas-ramas bererti peluang untuk memegang tempat-tempat yang lain sudah terbuka luas. Cuba jari-jari gadis itu di belai-belai dan di ramas-ramas dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?

Sentuhan lelaki dijarinya memang memberi satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke daerah-daerah yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu sudah terbiasa disentuh atau tidak, Cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, ketika bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah?, kalau dia terkejut dan berubah wajahnya, berkemungkinan besar dia masih suci. walaupun mungkin dia pernah berasmara (ringan-ringan), tapi mungkin belum sampai tertebuk daranya. Jika ketika jari kelingkingnya disentuh kemudian dia nampak macam biasa saja dan tak mahu bersuara, kemungkinan besar kesuciannya sudah tiada. Wallahualam..

7. PERUT
Peribahasa menyebut, biar pecah di perut jangan pecah di mulut. begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah daranya, pasti pecah perut. Bila seseorang gadis pernah melakukan hubungan badan, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit.
  
8. RAMBUT
Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan dalam menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya kelhatan rapi, segar dan tidak kasar. manakala gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak bersemangat (kuyu).

9. BIBIR
Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir ke bibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis pucat atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak nampak lebam dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah dicium akan nampak lebam-lebam sedikit walaupun hanya sekali saja, dan juga dapat mengubah bibirnya dimana terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbahagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi boleh dilihat jika diperhatikan betul-betul.

10. FARAJ
Ini sudah tentu hanya akan diketahui setelah bernikah. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan badan, pintu kemaluannya tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit dan lebih kembang. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat terus kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih tertutup bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bererti gadis itu sudah tidak perawan lagi.

11. LEHER
Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, ertinya perempuan itu pernah disentuh lelaki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan akibat dah tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. apabila gadis itu kerap keluar dengan lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil diliang romanya dan warna pucat kecil seperti bintik-bintik. Adakalanya lubang dibulu roma nampak jelas di leher, ini juga bererti gadis itu selalu disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang, cuba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang ertinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah beranak….



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Friday, 23 December 2011

KELAPA ATAU MUTIARA




WAHAI GADIS, APABILA KAMU BERKAWAN DENGAN INSAN BERGELAR LELAKI, INGATLAH, ADA DUA PILIHAN YANG TERBENTANG IAITU:

PERTAMA, KAMU MENJADI SEPERTI KELAPA. MUDAH DI PEROLEH, DI PARUT, DI PERAH , DI AMBIL SANTANNYA, SELEPAS ITU, HAMPASNYA DI BUANG..

DAN

KEDUA, KAMU MENJADI SEPERTI MUTIARA. BERADA DI DASAR LAUTAN, TERSIMPAN RAPI, DILINDUNGI KULIT, BUKAN SENANG DI LIHAT APATAH LAGI MENDAPATKANNYA. HANYA, ORANG YANG BERTUAH DAPAT MEMPEROLEHINYA...


JADI, PILIHAN DI TANGAN KAMU SEKALIAN WAHAI GADIS UTK DI UMPAMA SBG APA...^_^

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

T E R K O N T A N G - K A N T I N G





kalau mcm ni la gayanya..
saya rasa klu awak kerje kat sane,,
alamatnyer mmg jodoh kita smpai cni je la..

ari2 duk makan ati je kejenyer..

tgok lah skng..
awak baru je bercuti kat kampung..
tgok,,ape awak dh wat kat saya..
xdek masa pon nk layan saya..

bz sesaje,,
xtaw la ape yg sebuknya duk sane..
taulah awak tolong mak..
tp xkan la smpai xdek ms nk text sy an..

jgn smpai sy pk yg bukan2,,
lg2 awak dh dekat sgt ngan wanita itu..

sy pon manusia biasa jer..
kdg2 terdetik kat ati ni benda yg mengarut2..

cuba bayangkan klu awak dah kerja kat sane..
erm,,,pk la sendiri..
sy dh tau dah mcm mn keadaan sy tym tu..

xtaw la samada ni perasaan saya je ke atau ape an..
tp yg pasti saya terasa diri saya terabai klu awak dh balik kampung..

#okeythankyoubye

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Thursday, 22 December 2011

LESEN L



agak2 an..
bile aku leh bwk kete yek??

eh,,bukan2..
agak2 an,,
bile aku nk amik lesen kereta???

wat malu jer..
dah tua bangka pon xdek lesen lagi,,-_-

erm,,aku ni ade satu problem besar ni..
aku mmg takot nk bawak kete..
bukan nak bawak kete jer..

klu org bawak kete laju2,,
mulut aku mula la nk pot pet pot pet...
hahahaha..

klu boleh la..
kete yg aku naik tuh,,
bio bawak pelan jer..

mmbr2 aku selalu la bising,
klu bwk pelan,,ntah bile2 nak sampai,,
hahhaa

korg tau x,,
bio bawak lambat,,asal selamat tauk~!!

sebenarnya tahun depan dah pasang niat nk amik lesen..
tu pon klu aku de kekuatan la yek...

korg doa2kan la chek,,=)

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Wednesday, 21 December 2011

BAJU KAPEL CKIN & FAIS




nampak x baju jersey MALAYSIA tu??
huhhuhu..

sebenarnya saje nk habaq kat ampa..
tu la BAJU KAPEL kami..hahahhaa

aku de sepasang..
en.boyfren pon ade sepasang,,hahaha

selalu an baju kapel je meti de gmbar kartoon la..
I LUV U la..

baju kami ni lain ckit,.
kami ni semangat cintakan tanah air..hahahaha

klu de rezki nnt..
kami cuba tgkp pic tym kami pkai baju ni k..^^




♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

tolonglah!!!



aaarrgggghhhhh..
tolonglah,,,
aku mmg xpandai bisnes math!!!

cepatlah abis sem ni..
dah xsanggup rasanya nk tempuh paper ni..

aku xkisah pon,,
dapat markah cukup makan pon xper,,
asalkan jgn repeat paper..

mood: pikiran berkecamuk coz japlg ade test business math..=(




♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Monday, 19 December 2011

..................



mcm mn aku nk mulakan yek,,
erm,,susah nk ckp..

kadang2 biler aku dengar prob family die..
aku jadi kecian sgt ngan die,,
nasib baik hubungan kami ni x HALAL lagi,,
kalau x,,aku rasa aku dh peluk die,,
aku tepuk bahu die..
aku nk suruh die bertabah..

bile tgok muka die,,
aku jadi kecian giler,,
sampai satu tahap,,
aku rasa aku xboleh tgok muka die..
rasa nk meleleh air mata..

erm,,aku taw..
die kuat..
die dah biasa ngan keadaan mcm ni..
tp sekuat2 mana pon seseorg tu,,
pasti nk jugak belaian mak n ayah..

mcm mn yek,,
hidup kite biler kita kurang kasih syg mak ngan ayah..

hanya org yang merasai je yg tahu semua tuh..

erm,,susah la nk ckp psl hal ni..

ape2 pon,,
sy nk awak tau,,
saya sentiasa ade disisi awak k..=)

mayb aku xkan paham situasi die..
tp yg aku tau,,
aku kne bag kasih syg kat die..
biar die rasa hidup die x SUNYI..


♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Wednesday, 14 December 2011

madu vs GF



rasa macam lawak,,
biler "scandal" BF kiter,,
contact kite semata2 nk suh smpaikan pesanan yg ade org carik BF kiter..

#gelak guling2..

brani pulak  die nk msj2 aku..
huhuhhu..

xper,,yg penting,,
aku berjaya jadi GIRLFREN yg berhati nurani,, #silaMuntah

aku sambut msj die ngan penuh senyuman..^_^
seolah2 mcm xdek pape yg berlaku,,

#okeythankyoubye

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Tuesday, 13 December 2011

PESANAN KPD OTAK DAN HATI..




sabarlah wahai hati..

wahai HATI..
jangan nak pikir macam2 sangat yek..
wahai OTAK,,
tolong kawal HATI ni,,
bio die duk diam2 sikit..
jangan nk pikir mcm2..

wahai HATI ngan OTAK..
klu korg kasihan kan tuan korg ni..
tolonglah..
BERTENANGLAH wahai HATI DAN OTAK..

kalau korg terus mcm ni..
tuan korg ni xleh nak wat ape nnt..
asyik JIWA KACAU jer..

tolong yek wahai HATI DAN OTAK..
sudah2 la tuh wat keje mcm tuh..
tuan korg ah tak larat dah ni..

kesiankanlah tuan korg yg nak FINAL EXAM ni k..

may ALLAH bless me..^^

#okeythankyoubye

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

assignment,assignment,assignment




hihi,,sempaoi x ayat kat atas tuh??
ala,,kadang2 je aku rasa mcm tuh,,
bile kerja banyak melebihi kemampuan berpikir,,
aku mulalah rasa boring study n nak keje..hihii

sebenarnya nk gtaw ni..
makin dekat nak final exam,,
makin byk lak benda yg nak dibuat..

dgn ade test account ngan bisness math lagi..
pastu dengan assignment yg bersepah2,

adehhh..
stress betol..!!

mayb salah diri sendiri cz suka tangguh wat keje
n suka waat keje last minit..
#insafsejenak

ha,,padan la muka kat aku,,
sekarang!!sila rasakan..=)

ckin!!!
ko xpayah nak merungut,,
buat je keje ko diam2..
so,,please shut up!!!

#okaythankyou bye

p/s: en.boyfren amik cuti seminggu,,katanya nk p tenangkan pikiran cz die stress ngan keje,,okeylah,aku leh trima,,tp,,jgn smpai die jumpa "wanita" itu sudahla yek,,klu korg berjumpa,,bio badan korg gatal2 selama sebulan,huh!!arasso????

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Sunday, 11 December 2011

kerana CINTA sejati abis tergadai BODY,,



" kerana CINTA sejati
abis tergadai BODY.. "

takot biler dengar..
perlu ke kaum hawa nk gadai body semata2 nk dapatkan cinta sejati??
perlu ke nk wat bnda yg melampaui batas tuk dapatkan cinta kaum adam??

aku xkata semua kaum hawa mcm tuh,,
tp lihat situasi sekarang..
adehhh,,susah nk ckp..

kita tgok lah sekarang,,
gejala buang baby semakin menjadi2..

kenapa org buang baby??
ha,,sebab baby tuh ANAK HASIL PERBUATAN TERKUTUK tu la,,

erm,,,dunia zaman sekarang..

YA ALLAH,,engkau lindungilah diriku serta sahabat2 ku..

ermmm,,takot bile lihat situasi sekarang
nauzubillah..=(

bak kata BEN ASHAARI:

"Jangan sangka belajar setinggi gunung , khatam Al-Quran berpuluh kali , maka dah cukup kuat untuk menepis dugaan semua tu ?

Tips paling utama ialah .. Jauhi dari maksiat .. Bermakna JANGAN MULAKAN … Kalau tak ? Hurm… Sendiri fikir .."



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Saturday, 10 December 2011

PART 4: JUMPA KELUARGA SI DIE..



baru aku teringt,,
aku lupa nk sambung PART 4..
ala,,citer aku ngan en.boyfren..

stalker2 yg mana rasa nk baca part sebelum ni,,klik cni,,
sebelum ni,,aku dah citer dr mcm mn aku knl,,
smpai la die abis blaja n balik kg n die keje kat n9,,

okey2,,
skng ni aku nk citer lak,
1st tym aku g jumpa family besar die..

ntah mcm mana,,satu hari en.boyfren ajak aku balik kg die..
n aku pon xtaw mcm mn aku leh setuju nk g jumpa family die,,

mula2 aku mmg takot..
ye la,,aku pk,,klu dah jumpa family bagai,,ni kes serius ni,,
aku tny kat en.boyfren klu family die taw ke x..
die ckp..mak die pesan..
klu just nk main2kan anak org xpayah bwk balik kg..n klu rasa betol2 serius ngan anak org,,so,,boleh la bawak balik,,

so,,die pon nekad la kot nk bwk aku balik kg die,,
okey fine!!!hubungan kami dh mcm serius sgt..

excited nk balik kg en.boyfren sampai xleh tdow,,

en.boyfren tdow je dlm bas,,aku boring,,aku main la snap pic,,huhuh
yg xleh blahnya,,
aku ingt just balik kg biasa jer,,
rupa2nya,,ade kenduri cukur jambul anak ACU..

buaian untuk majlis cukur jambul anak acu,,hasil kreativiti aku,acu ngan pakcu

aiyaaaa..
okey fine,,aku bukan kne hadap family die jer..
aku kne hadap sedara2 die jugak..
cuak giler okey..

kedatangan aku disambut baik oleh family en.boyfren,,
disebabkan kami sama2 org PERAk,,
so,,senang ckit la nk berkomunikasi..
n family die pon jenis byk ckp..
so,,xdek hal la aku nk sesuaikan diri,,

adek en.bofren..

adek enbyren gak,,,=)

tym aku g umah en.boyfren la,,mcm2 aku taw psl en.boyfren..
psl family die..
psl zaman2 die kecik..
semua yg en.boyfren x pnh citer kat aku,,
semua aku taw,,
acu ngan andung la yg citer,,huhuhuhu..

andung en.bofren,,
yg budak kecik tuh,,sepupu en.boyfren,,budak ni la yg kne cukur jambul tym tuh,,

family en.boyfren baik sgt ngan aku,,
mak ayah die bwk aku g makan kat lumut kot tym tu,,

ape2 pon aku syukur sgt cz family die sudi terima kedatangan aku,,^^

p/s: tym ni g sorok2,,xgtaw kat mama pon,,huhuhu,,ampon,,,klu gtaw kompom xlepas punya,,tp pas balik tuh,,aku gtaw kat mama yg aku g sane,,^^



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Friday, 9 December 2011

boleh tak kasi saya g DATE!!!



erm,,esok en,boyfren ajak g date,,
okey,,dah 3 bulan kami xjumpa..
so,,konsep di sini redha ngan pasrah k..

smlam en.boyfren kata mnggu ni kompom jadi..
okey,,lagi skali,,aku letak harapan yg tggi..
okey fine,,
en.boyfren kata stakat ni die no hal jer..

tp,,
yg jadi masalah nye skng..
aku lak yg xleh nk kuar,,
si gemok ni..merangkap adek aku,,
ade test moto la pulak,,

adehhhh,,,apalah nasib..
tiap kali nk kuar,,ade je halangan..
macam2 betol la..
aku rasa mcm nk ngis..

korg leh bygkan x perasaan aku???
argggghhhhhh...
tolonglah paham...!!!

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Thursday, 8 December 2011

FULL MARK FOR BUSINESS MATH!!



ha,,nmpak x ape tuh???hihih
just nak gtaw,,tul kesekian kalinya,,

first tym seumur sepanjang aku blaja add math,,
aku dpt FULL MARK okey..
10/10
aku ulang lg skali...
FULL MARK!!!!

cayalah ckin!!!!
pasni,,tuk soklan final..
aku mmg kne score topic ni la!!!!
hahahahhaa..

suka2,,gembira2,,
tahniah tuk diri sendiri..^__^

#okeythankyoubye

p/s: mcm mn nak score subjek statistik ni,,adehhh..#RisoGiler


♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Wednesday, 7 December 2011

AKU DAH CURANG!!!



selama 5 tahun 2 minggu 4 hari aku kapel ngan en,boyfren,,
aku xpernah CURANG ngan die,,

TP entah mcm mn,,kali ni,,
aku TERSUKA ngan lelaki lain pulak,,

adehhh,,serba salah jadinya,,
mcm mn nak terangkan kat en.boyfren ni..

ermmmm..
die ENSEM SANGAT,,
SWEET SANGAT..
ROMANTIK SANGAT..

mmg leh cair lah,,adehhhh
mcm mn aku nk jelaskan kat en.boyfren yek,,
YANG AKU DAH JATUH CINTA NGAN MAMAT ni...
-
-
-
-
-
-
-
adi putra oppa,,huhuhuhu

gara2 tengok citer TENTANG DHIA,,
aku dh fall in love ngan mamat ni,,hihihihi

untunglah bini die,,
very the jeles okey..

#okeythankyoubye




♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

sakit jantung aku!!!



salam,,
pagi2 lagi aku dah terkena..

arghhhh!!!
dah la aku xsuka tgok muka HANTU ni...
cittttt!!!!

camni citenyer,,
skng an musim ombak rindu,,
disebabkan aku xberkesempatan nk tgok kat wayang..
so,,aku merancang nk download kat internet jer la..

nak dijadikan citer..
kat FB td ade link DOWNLOAD OMBAK RINDU..
disebabkan bodband aku laju arini..
aku pon berniat la nk download..

korg nak taw x???!!
mmg sakit jantung aku..
aku pon g la tekan,,
sekali korg nk taw x ape yg kuar???

muka HANTU BERDARAH!!!!
seremmmm giler siottttt wa ckp sama lu,,
ni terus jantung aku trus nk gugur..
dah la aku tgok sambil mata terbuka
selalu klu tgok citer antoo,,mata aku tertutup...

arrghhhhhh,,,bodoh betol!!!
wa kena beb!!!

korg k try tgok,,??
aku bagi link..korg try la tgok..

tp xtaw la link ni betol ke x..
cz aku xbrani nk bukak dah,,
meremang bulu roma ni..

xtaw la jadi ke x k,,

mood: takot nak p mandi pagi2 ni,,,hurmmmmmm

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Tuesday, 6 December 2011

ombak rindu..






Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku..

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Saturday, 3 December 2011

program sambutan JUNIOR BCAR



okey,,letih satu badan arini...
#serupa mcam wat byk keje..

sebenarnya pg td kami pelajar TAHUN 2 BCAR ade wat program tuk pelajar junior..
ala2 orientasi la..saje nak mengeratkan silaturrahim ngan dorg..

4 bunga 1 kumbang..=)

ajk program,,=)
mcm2 xtvt ade tadi,,
yg paling tak tahan,,
ade aktiviti ala2 RUNNING MAN okey..

guest RUNNING MAN..#gemoknya aku,,=(

carilah saya..saya lah guest tu..hihihih

gadis terhangat tahun 2..huhuhu #perasan..

klu dah dasar semua minat korea..
mmg xleh wat ape lah,,^^

ape2 pon bez la jugak td..
semoga korg berpuas hati ngan program yg kami buat ni k..

ni ade ckit pic tuk tatapan korg..^^

senior PKA ngan junior dek ckin,,hahahaa,,#perasan

semangat wat banner ni..=)

ckin unnie n aini unnie..

majlis perasmian penutup oleh ketua setiap tahun,,

#okeythanksbye

p/s: ppsssttt..nk ckp sesuatu,,tp xtaw mcm mn nak ckp..xpelah,,semoga dijauhkan dr segala anasir luar yg leh mngganggu hati n perasaan saya,,saya dh nak exam ni,,so,,biolah sy tenang wat ms skng k..=)



♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

K E P E R C A Y A A N



sesebuah hubungan tidak mampu berdiri atas dasar cinta sahaja
cinta tidak cukup kuat untuk melawan badai yang melanda
setiap pasangan perlu ade tapak kepercayaan yang kuat umpama tiang
barulah sesuatu hubungan itu mampu berdiri dengan teguh
jadi..
SEPERTI MANA AWAK PERCAYAKAN SAYA..
SO,,SAYA HARAP AWAK TIDAK AKAN MUSNAHKAN 
KEPERCAYAAN SAYA PADA AWAK..

   MR.MARKKI GPS..

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Friday, 2 December 2011

wanita..♥♥



LEMBUT WANITA KERANA SENYUMANNYA
CEKAL WANITA KERANA BERANINYA
PATUH WANITA KERANA KESETIAANNYA
SABAR WANITA KERANA IMANNYA
KASIH WANITA KERANA BELAIANNYA
LEMAH WANITA KERANA AIR MATANYA
IKHLAS WANITA KERANA SIMPATINYA
PENDAM WANITA KERANA CEMBURUNYA
SAYANG WANITA KERANA SIKAP KEIBUANNYA
TANPA WANITA LELAKI MENJADI LEMAH
KERANA WANITA JUGALAH LELAKI MENJADI KALAH.. 

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...