TuneList - Make your site Live

♥tercipta untukku♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

♥MY LOVELY GUEST♥

Wednesday 3 August 2011

::: chef ckin BERAKSI :::



nampak x makanan kat atas??hahahaha,,tu kali ke-2 aku wat,,hasil permintaan my MOTHER,,katanya sedap...>.<

bukan aku yg cakap yek,,mak aku yg cakap..so,,jgn pkir aku syok sendiri tau,,hahahaha..tu namanya mee bandung,,licin mee bandung yg aku wat smlam,,suka2,,

thanks to abah cz blikan buku masakan tuk aku,,dari buku tu lah aku refer tuk masak mee bandung tuh,,maklumlah,,aku ni bukan pndai msk benda yg pelik2 ni,,ahhaahha

meh aku kongsi ckit cara nak masak MEE BANDUNG NI...^____^

BAHAN-BAHAN

1bungkus mee kuning
5 ulas bawang merah(kisar)
3 ulas bwang putih(kisar)
2 sudu cili kering yang telah dikisar
5 sudu sos tomato
3 sudu sos cili
1 sudu sos tiram
2mangkuk stok ayam
ayam
daging
udang
sawi/kobis
telur
garam secukup rasa

CARA NAK BUAT

1. tumis cili kering,bawang merah ngan bawang putih samapai wangi..
2.masukkan ayam,daging,udang ngan stok ayam...
3.nthen masukkan sos cili,sos tomato ngan sos tiram..
4.bile agak2 bau kuah tu dah naik..masukkan garam ngan telur,,telur tuh jgn dihancurkan dalam kuali tuh,,just pecahkan n biar telur tuh masak dlm kuah tuh,,ala,,mcm kita nak masak megi tuh,,
5.lastly,,masukkan sawi,,n tggu kuah menggelegak,,
6.eh,,mee tu korg celur je dalam air panasss..OK SIAPPPPPP
7.boleh dihidang dan dimakan,,,^____^

SELAMAT MENCUBA....

♥♥KASIHCHINTASAYANG:apabila hati mula berbicara..(^_^)♥♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...